PepsiCo lanceert duurzaamheidsagenda 2025

17-10-2016 (13:53) - Marketing

PepsiCo heeft zijn nieuwe ambitieuze wereldwijde duurzaamheidsagenda aangekondigd, die is ontworpen om verdere groei van het bedrijf te stimuleren op een manier die rekening houdt met de veranderende behoeften van consumenten en de maatschappij. Het paln omvat onder meer  het voornemen om in samenwerking met PepsiCo Foundation 100 miljoen dollar te investeren in ondersteunende initiatieven waar wereldwijd 12,5 miljoen vrouwen en meisjes baat bij hebben.

 

welvarender
De inspanningen van PepsiCo, die zich richten op het creëren van een gezondere relatie tussen mensen en voeding, omvatten ook specifieke doelen voor 2025 om het voedingsmiddelen- en drankenportfolio van PepsiCo te blijven transformeren, bij te dragen aan een duurzamer mondiaal voedselsysteem en lokale gemeenschappen welvarender te maken. 
De nieuwe initiatieven bouwen voort op PepsiCo’s jarenlange toewijding om Performance with Purpose af te leveren, een visie die gelanceerd werd in 2006, gebaseerd op de overtuiging dat financieel succes onlosmakelijk verbonden is met de duurzaamheid van de wereld waarin we leven.


aan de kaak stellen

'Om succesvol te zijn in deze snelle en veranderlijke wereld, moeten bedrijven drie dingen uitzonderlijk goed doen: focussen op het leveren van uitmuntende financiële prestaties, op een manier die duurzaam is en die inspeelt op maatschappelijke behoeften”, zegt PepsiCo Chairman en CEO Indra Nooyi. 'De eerste tien jaar van PepsiCo’s Performance with Purpose hebben uitgewezen wat er allemaal mogelijk is als een bedrijf het goed doet door ook goed te doen. We hebben significante aandeelhouderswaarde gecreëerd, terwijl we ook belangrijke stappen hebben genomen om milieutechnische, maatschappelijke en gezondheidsprioriteiten aan de kaak te stellen.'
                                                         

geweldige kans
'PepsiCo’s reis is nog lang niet afgelopen, en onze nieuwe doelen zijn gesteld om verder te bouwen op onze voortgang en onze inspanningen te verbreden', gaat Nooyi verder. 'We hebben onze plannen vergeleken met de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties, en we denken dat de stappen die PepsiCo nu maakt het bedrijf verder zullen verbeteren de komende jaren. Bedrijven als PepsiCo hebben een geweldige kans – en verantwoordelijkheid – om niet alleen winst te maken, maar tegelijkertijd internationaal het verschil te maken.'
 

puntsgewijs
Duurzaamheidsagenda komt tegemoet aan veranderende behoeften van consumenten en maatschappij. Puntegewijs omvat de agenda:

·         Plannen om het productportfolio te blijven aanvullen met gezondere keuzes wat betreft voeding en dranken, de milieu-impact te verminderen en mensen wereldwijd sterker te maken.

·         Ten minste twee derde van de dranken van PepsiCo zullen voor 2025 per 0,35 liter minder dan 100 calorieën bevatten uit toegevoegde suikers, met speciale aandacht voor producten zonder calorieën of met weinig calorieën. 

·         Er wordt gestreefd naar een verbetering van 15% voor 2025 wat betreft efficiënt waterverbruik binnen de directe agrarische supply chain in gebieden met grote waterrisico’s – de hoeveelheid water die op deze manier bespaard wordt staat gelijk aan het totale watergebruik voor de productieactiviteiten van PepsiCo. 

·         Er wordt gestreefd naar een afname van 20% voor 2030 wat betreft de uitstoot van broeikasgassen in de gehele keten van PepsiCo, waaronder de agrarische keten. 

·         Voornemen om in samenwerking met PepsiCo Foundation $100 miljoen te investeren in ondersteunende initiatieven waar wereldwijd 12,5 miljoen vrouwen en meisjes baat bij hebben.

 


Bureaus

Media

Economisch