Pepsico lanceert met Sunbreaks nog meer snackvariatie

29-05-2017 (20:52) - Marketing

PepsiCo lanceert met Sunbreaks een nieuw (chips) merk. Volgens eigen zeggen  'voor genieters in Nederland die op zoek zijn naar variatie in het schap'. 

33% procent minder vet

Gemaakt van onder andere mais, tarwe en haverbloem, en gebakken in zonnebloemolie, bieden de nieuwe Sunbreaks chips een balans tussen genieten en de vraag van consumenten om bewustere opties in het schap. De nieuwe snack bevat 58% volkoren granen en 33% procent minder vet dan normale aardappelchips. Sunbreaks zijn verkrijgbaar in drie verschillende smaken: Sea Salt, Sweet Chilli en Sour Cream & Black Pepper.

snackende Nederlandse vrouwen 
"Uit consumentenonderzoek blijkt dat een derde van de Nederlandse vrouwen meer dan een keer per dag snackt. Sunbreaks komt tegemoet aan die behoefte en maakt het dat consumenten nu kunnen kiezen voor een bewuster alternatief dat verkrijgbaar is in drie heerlijke smaken”, zegt Barbara van Verseveld, Commercial Director Snacks bij PepsiCo.

onderzoeksresultaten
Uit het consumentenonderzoek, dat uitgevoerd werd door hettestpanel.nl onder 1.395 vrouwen, bleek ook dat van de Nederlandse vrouwen:
63% wel eens een smoes gebruikt om te kunnen snacken
72% een snack eet als beloning voor zichzelf, bijvoorbeeld bij hard werken
65% vindt dat een feest niet compleet is zonder een snack of tussendoortje


Bureaus

Media

Economisch