‘Reclame in MKB kan effectiever’

05-10-2015 (16:34) - Marketing

 16.30 uur – ‘Reclame-uitingen van MKB-ondernemers zijn soms verrassend creatief, maar het kan wel effectiever.’ Dat blijkt uit onderzoek van PostNL.

Uit de zogenaamde MKB Reclamecheck van PostNL blijkt dat ondernemers wel reclame willen maken, maar dat zij niet altijd weten hoe. Zo’n 70 MKB ondernemers lieten hun reclame-uitingen beoordelen op effectiviteit door een team van DM experts van PostNL.
 
PostNL adviseert ruim 40% van de ondernemers minder woorden te gebruiken in een uiting en 28% wordt geadviseerd reclame-uitingen te voorzien van aantrekkelijker beeld (meer kleur en mensen).
Bijna de helft van de ingezonden reclame-uitingen bestond uit flyers en folders. In totaal gaf PostNL ruim 200 concrete adviezen en tips voor verbetering.
 
Directeur Marketing Ludo Voorn van PostNL: ‘Er is ruimte voor verbetering. Vaak gaat het om ogenschijnlijk kleine details zoals ‘gebruik minder woorden’ of ‘beeldende fotografie’.’
 
Ludo Voorn adviseert om niet het product zelf, maar het resultaat te laten zien. ‘Bijvoorbeeld een foto van iemand die een heerlijk gerecht met rijst eet in plaats van alleen de verpakking van de rijst. Hierdoor kan de effectiviteit aanzienlijk verbeteren.’

Bureaus

Media

Economisch