Simyo en Ziggo hebben beste Word of Mouth

06-07-2015 (10:29) - Marketing

7.20 uur Postpaid-klanten van Simyo en Ziggo Mobiel raden hun mobiele aanbieder het vaakst aan bij vrienden en familie, blijkt uit een vergelijking van Word of Mouth-scores (WOM) van de tien grootste postpaid-aanbieders. 
 
De WoMscore van Telecompaper geeft aan hoeveel procent van de huidige klanten een aanbieder/toestel zou aanbevelen aan anderen. Uit de laatste meting blijkt verder dat de iPhone 6 het beter doet dan de iPhone 6 Plus en dat de WoMscore van Online.nl weer aan het stijgen is.
 
Bijna drie kwart van de postpaid-klanten van Simyo en Ziggo Mobiel (inclusief het per april geïntegreerde UPC) geeft aan zijn mobiele aanbieder aan te bevelen aan anderen. Daarmee scoren beide mobiele aanbieders ruim boven de andere acht mobiele partijen die meegenomen zijn. Tele2 sluit de lijst af met een score van 46: minder dan de helft van haar postpaid klanten raadt deze provider aan.
 
Waar bij Telfort 59 procent van de postpaid-klanten zijn mobiele aanbieder aanraadt, ligt dit bij KPN op 64 procent. Eenzelfde effect is ook bij Vodafone en haar second brand hollandsnieuwe te zien. Waar 61 procent van de Vodafone postpaid-klanten zijn mobiele aanbieder zou aanbevelen, is dit bij hollandsnieuwe 55 procent.
 

 


Bureaus

Media

Economisch