Snapchat nog maar weinig in mediaplan Nederlandse adverteerders

20-02-2017 (18:08) - Marketing

Snapchat is het snelst groeiende sociale netwerk ter wereld en het wil in 2017 naar de beurs. Het opent daarom in rap tempo wereldwijd kantoren om de lokale advertentiemarkt te ontsluiten. Ook adverteerders en mediabureaus op de Nederlandse markt tonen meer interesse in Snapchat, maar blijven terughoudend.


Die terughoudendheid verbaaaast, want Snapchat bereikt maandelijks 70% van de jongeren. meldt onderzoeksbeureau MeMo² dat actief Snapchat data voor de Nederlandse markt gaat delen.  MeMo² biedt nationaal en internationaal onderzoek naar de branding effecten van Snap Ads, Sponsored Geofilters en Sponsored Lenses. Het meet de Image en Video consumptie op Snapchat en biedt met haar studies een kwalitatieve verdieping op de meer generieke cijfers en publicaties die bekend zijn over het platform.


even wennen
Coen Kempen
, Research Director MeMo²: 'Het dagelijks gebruik onder jongeren is bijzonder hoog, toch lijken adverteerders en bureaus de weg naar een goede Snap nog moeilijk te vinden. Het ontbreken van digitale links en tags of standaard advertentieformaten is even wennen, een juiste creatieve strategie zal de succesverhalen typeren.'


Bureaus

Media

Economisch