Spotta spot kansen

30-06-2015 (07:17) - Marketing

Met de zomervakantie voor de deur heeft aanbiedingenplatform Spotta onderzocht wat de verwachtingen en voornemens zijn van de Nederlanders als ze terugkomen van vakantie. 
 
Na terugkomst zit bijna iedereen (83%) weer vol nieuwe energie. Een ruime meerderheid ziet deze periode als een nieuwe start van het jaar. Driekwart van de Nederlanders heeft goede voornemens voor na de vakantie. Geld sparen staat daarbij op 1, sporten en gezonde voeding krijgen ook weer veel aandacht. 
 
Maar er zijn volgens Spotta’s onderzoek ook veel Nederlanders die van plan zijn om geld uit te geven aan hun uiterlijk, aan het huis of de tuin of aan schoolspullen. Daarbij letten zij in de meeste gevallen wel scherp op aanbiedingen.
 
Met name jonge mensen (<34) willen kiezen voor een nieuwe look (27%). Eén op de vier jongeren (18-34) wil zijn of haar zakelijke garderobe uitbreiden na terugkomst van vakantie. 
 
Ruim één op de drie Nederlanders wil weer kleding kopen na de vakantie. Een ruime meerderheid (62%) is daarbij extra alert op kortingen of aanbiedingen. Eén op de drie Nederlanders vult na de vakantie zijn/haar voorraad verzorgingsproducten weer aan, waarbij een kwart open staat voor het proberen van nieuwe producten.
 

 


Bureaus

Media

Economisch