Start-up speelt in op post-digitale posttijdperk

07-02-2017 (09:08) - Marketing

Vandaag is The Postcard Guys gelanceerd, een start-up die wil inhaken op de steeds leger wordende brievenbussen. Dit doet ze met de ontwikkeling van postcardcampagnes. Bij de lancering maakten ze gebruik van de slogan Verkopers die door de brievenbus passen.

 
De start-up is geheel gericht op direct marketing via postcards, A5-kaarten met verschillende vormen van digitale opvolging. Het idee erachter is simpel: de inbox loopt over van mailtjes, nieuwsbrieven en spam, en tussen online advertenties vallen bedrijven nauwelijks meer op. ‘Zelfs de blauwe envelop is verdwenen. Daar liggen grote kansen voor bedrijven die op zoek zijn naar meer of nieuwe business’, zegt oprichter Jeroen Balke. 
 
Balke wijst erop dat zelfs onlinegigant Google klanten voor Adwords werft via papieren mailings. 
The Postcard Guys gaat zich richten op vier soorten campagnes: New Business-, Actie-, Re-buy- en Ser- vice-campagnes. Nadat de mailing is verstuurd, zijn de resultaten realtime te volgen in een dashboard. Balke: ‘Op basis van de resultaten kunnen we bijsturen voor de volgende mailing. Totdat we het optimale resultaat hebben bereikt.’ 
 
De postcardcampagnes zijn op te leuken met diverse tools en gimmicks, waaronder gepersonaliseerde routekaarten, gepersonaliseerde afbeeldingen, purls en opvolging via Facebook. 
 

Bureaus

Media

Economisch