Tweede serie Mentos Roadtrippers van start op RTL5

12-10-2015 (10:30) - Marketing

10.27 uur - Na een succesvolle eerste editie van Mentos Roadtrippers in 2014, met meer dan 6 miljoen kijkers in totaal, komen Mentos en StukTV met een vervolg op het dit reality format. RTL Nederland zendt de afleveringen uit bij jongerenzender RTL 5.

In samenwerking met Content Partnerships (Dentsu Aegis Network), Carat en producent Towel Media, is het format voor Mentos geoptimaliseerd ten opzichte van het vorige seizoen. Nieuw dit jaar is de interactie met de doelgroep via een interactief platform waar middels opdrachten prijzen te winnen zijn. De regie is wederom geheel uit handen gegeven aan de teams. Zij hebben zelf de content geproduceerd.

In het tweede seizoen van Roadtrippers strijden opnieuw twee teams tegen elkaar. Elk team moet in 14 dagen al liftend zo ver mogelijk zien te komen van startpunt Times Square in New York met een noodbudget van 100 dollar per team. Tijdens hun tocht delen de teams hun ervaringen via hun eigen sociale mediakanalen. Ze hebben zelfs de lokale pers in Amerika gehaald. De teams bestaan dit jaar uit: Giel de Winter, Stefan Jurriens en Thomas van de Vlugt (StukTV), en Tess Milne, Jay Jay Boske en Kraantje Pappie.

De samenwerking heeft als doel meer bekendheid te geven aan het product Mentos Breeze en de merkwaarden van Mentos: Fun, Fresh en Surprising.

Vanaf 10 oktober is de serie wekelijks te zien bij RTL 5 om 17:00, en vanaf 18.00 uur integraal te volgen op het YouTube-kanaal van StukTV en via RTL XL.
 


Bureaus

Media

Economisch