Unilever zet in op luxe producten

27-07-2015 (07:16) - Marketing

Unilever gaat steeds meer voor luxe. Niet alleen budget-margarine of wasmiddel, maar prijzige mosterd en exclusieve wijn krijgen bij de levensmiddelenproducent steeds vaker de voorrang.
 
‘Een goed voorbeeld van een duurder, luxe Unilever-product is mosterd met truffelaroma. Consumenten willen betalen voor kwaliteit en authenticiteit’, aldus topman Paul Polman in AD. 
 
Unilever heeft inmiddels winkels waar alleen het mosterdmerk Maille wordt verkocht. ‘De mosterd met truffelaroma is een hardloper. De mosterd kost 50 euro per potje. Klanten kopen die mosterd en willen hem dan in een groene aardewerken pot met hun initialen er in gegraveerd.’
 

Het bedrijf hoopt de markt in het hoge segment te kunnen veroveren. Naast de mosterd, zet het bedrijf ook in op exclusieve theesmaken en verzorgingsproducten. 


AD/NU.nl

Bureaus

Media

Economisch