Van McDonald’s icoon tot haute cuisine

30-08-2016 (11:07) - Marketing

Culinaire grootheden worden uitgedaagd om met ingrediënten van McDonald’s iconen een haute cuisine gerecht te bereiden en doen onderzoek naar de herkomst van de ingrediënten. Dit is het recept voor een nieuw online videoconcept dat McDonald’s samen met LifeHunters heeft ontwikkeld.


Enkele weken geleden toverde topchef Jaimie van Heije de iconische Big Mac om in een steak tartare. Vanaf deze week is te zien wat Ruben Dekker, Chef de Cuisine van restaurant Le Garage in Amsterdam, weet te maken van ingrediënten van de McDonald’s Salades.  

'De topchefs nemen een kijkje in de keten van McDonald’s en gaan bij de telers, boeren en leveranciers op zoek naar de kwaliteit en herkomst van de ingrediënten van iconische McDonald’s producten. De topchefs nemen de kwaliteit en herkomst kritisch onder de loep en zij kunnen ongecensureerd hun mening geven,' aldus Eunice Koekkoek, Manager Corporate Communicatie bij McDonald’s Nederland.

 


Bureaus

Media

Economisch