Waargebeurd verhaal uit 1889 in nieuwe Heineken TVC

01-02-2017 (22:01) - Marketing

In de nieuwste Heineken commercial ‘The Invention’ wordt een waargebeurd verhaal verteld. Centraal staat de Wereldtentoonstelling van 1889 in Parijs.


Dankzij het ondernemerschap van Gerard Heineken en de ultiem verfrissende smaak van Heineken wint het bier in Parijs een ‘Diplome de Grand Prix’ te midden van grootheden als Alexander Bell en Thomas Edison. De film is vanaf vandaag via de social media kanalen van Heineken te zien en morgenavond voor het eerst op de Nederlandse televisie.

In de film is te zien dat Gustave Eiffel de tentoonstelling verkent en de inzendingen van de verschillende landen bekijkt, die zich van hun beste kant laten zien. De Fransen laten speciaal voor deze bijeenkomst de Eiffeltoren bouwen. Engeland stuurt een enorme stoomlocomotief. Edison toont trots zijn gloeilampen. En tussen al die indrukwekkende inzendingen, bevindt zich de Nederlander Gerard Heineken met een paar kratjes Heineken. 

credits
Client: Heineken
Responsible clients Heineken: Bram Westenbrink, Jetske Freeve, Ana Henriques, Gianluca Di Tondo, Anuraag Trikha, Els Dijkhuizen
Agency: TBWA\NEBOKO
Production Company: Pink Rabbit Amsterdam
Director: ISMAEL
Assistant Director & Research: Allard van der Werff
Executive Producer: Mireille Lampe
Producer: Niels Scheide
Production Design: Judit Vargas
Director of Photography: Wouter Westendorp
Line Production: Pioneer Pictures Production
Executive Producer: Eszter Répássy
Production Manager: Balázs Harmati
Unit Production manager: Nora Simon
Editor: Martin Heijgelaar
Post Production: Glassworks Amsterdam
VFX Supervisor: Morten Vinther
VFX Head of Production: Anya Kruzmetra
VFX Producer: Jason Bartnett
Lead 2D: Morten Vinther
2D Artists: Thiago Porto, Hugo Rodriguez, Kyle Obley
Lead 3D: Ruediger Kartenhäuser
3D Artists: Tim Bolland, Callum Austin, Norbert Kiehne
Colorist: Matt Hare
Music: Audentity
Sound: The Ambassadors
Sound Engineer: Rens Pluijm


Bureaus

Media

Economisch