WE Fashion jeans scoort bij jonge mannen

10-05-2017 (09:00) - Marketing

WE Fashion scoort Europees hoge ogen met haar Jeans aanbod voor mannen. De jeans van het Nederlandse retailmerk zijn verrassend 'hot' blijkt uit internationaal onderzoek van MeMo². Vooral onder mannen 20-34 zijn de WE Fashion jeans populair. 
 
 
Conform de bevindingen van de Euromonitor is de jeans industrie erg competitief doordat er een groot aantal internationale spelers actief zijn. In Europa behalen H&M en Levi Strauss & Co de meeste omzet uit jeans. Ook in Nederland neemt H&M de koppositie in. Maar in Nederland stijgt het WE Fashion-label Blue Ridge verrassend naar de tweede plek in meest gekochte jeansmerken onder mannen in de afgelopen 12 maanden, gevolgd door Jack & Jones als nummer 3.
 
Het onafhankelijke onderzoeksbureau deed onderzoek naar het koopgedrag van bijna 1.750 jongvolwassenen. Bijna alle mannen in de leeftijd 20 tot 34 jaar hebben in de afgelopen 12 maanden 1 of meer paar nieuwe jeans gekocht. Waarbij het koopgedrag opvallend verschilt met vrouwen in deze leeftijdscategorie: mannen kopen aanzienlijk minder verschillende jeansmerken dan vrouwen. 
 

Bureaus

Media

Economisch