YouTuber Kalvijn start als eindbaas bij Fanta

20-06-2017 (22:11) - Marketing

Het Nederlandse marketingteam van Fanta geeft het roer uit handen aan de 21-jarige YouTuber Kelvin Boerma. Kelvin, bekend van zijn YouTube kanaal Kalvijn, zoekt via social media naar de vier creatiefste jongeren van Nederland. Samen zullen zij 12 weken lang het Fanta Nederland marketingteam vormen. Fanta verwacht veel van het concept: “Jongeren zijn creatiever dan de meeste volwassenen.”

500.000 abonnees
Kelvin, zelf pas 21 jaar, is sinds 2009 succesvol met zijn YouTube kanaal. Op dit moment heeft hij bijna 500.000 abonnees. “Het is best een spannende stap om als merk op deze manier de touwtjes uit handen te geven,” aldus Gijs Brons, brand manager Fanta in Nederland, “en we hebben er alle vertrouwen in. Jongeren zijn creatiever dan de meeste volwassenen. Door juist hen tijdelijk aan het hoofd te zetten van de Fanta marketingcampagne, hopen wij na 12 weken vol inspiratie voor de toekomst te zitten.”


Bureaus

Media

Economisch