As we speak (5): Twan Roovers

29-07-2014 (14:50) - Media

Sinds kort wordt op meer dan 100 buitenreclame objecten, zowel op straat - abri’s & mupi’s - als op het NS Station van Haarlem, dagelijks de voorpagina van De Telegraaf opgehangen. Maar waarom nou juist Haarlem als proeftuin?
 
Mediabureau UM heeft het mediaconcept bedacht en in nauwe samenwerking met De Telegraaf opgezet en uitgewerkt. JCDecaux en Exterion Media en drukkerij Muller zetten dagelijks speciale nachtploegen in om de campagne mogelijk te maken. Fonkonline wil van Twan Roovers, marketingcommunicatie manager bij De Telegraaf, weten waarom nu juist Haarlem decor van de campagne is.
 
‘Enerzijds waren we op zoek naar een middelgrote stad met voldoende verkooppotentieel én goede dekking van outdoor locaties. Daarnaast is De Telegraaf mediapartner van Haarlem Culinair. Dit 4-daagse evenement valt midden in de campagneperiode. Tijdens de campagne besteden we redactioneel extra aandacht aan winkels en horeca in de stad. Bovendien wordt Haarlem Culinair donderdag officieel geopend door Felix Wilbrink, culinair verslaggever van De Telegraaf’, aldus Roovers. ‘De voorpagina werkt als trigger om de krant te overwegen. Wij ondersteunen dit met een uitgebreide mix van marketing- en salesactiviteiten. Haarlem Culinair biedt ons een relevant thema waaronder al deze activiteiten samenkomen.’
 
Hoe is de respons van het publiek na de eerste week en wat is het resultaat tot zover? 
‘We hebben een social media-monitor lopen. Daar zien we nog niet heel veel respons op, maar de reacties die we krijgen, zijn overwegend positief. Vanwege de vliegramp zijn we uiteraard niet gelukkig met het momentum van de campagne. Maar zoals je zult begrijpen, was de campagneperiode al maanden geleden vastgesteld en gereserveerd bij de exploitanten’, vertelt Roovers. ‘Wel maken we dagelijks de afweging of het gepast is om de voorpagina zo dominant in het straatbeeld op te hangen. Bovendien hebben we besloten om de commerciële verwijzingen op de posters achterwege te laten. Gelet op de reacties, zijn die beslissingen juist geweest.’

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch