Beeldbuis vooralsnog onverwoestbaar

14-07-2014 (12:02) - Media

Volwassenen over de hele wereld blijven verknocht aan hun tv. Het kijkgedrag verandert echter wel snel. Kijkers zijn permanent op zoek naar content. 
 
Hoewel onze relatie met de tv blijft, is het wel zo dat alleen tv niet langer genoeg voldoening geeft. De honger naar content blijft. Gevolg: een groei van online mediagebruik en ‘screen-stacking’. Dit blijkt uit het wereldwijde TNS-onderzoek Connected Life.
 
Uit Connected Life, een onderzoek onder 55.000 internetgebruikers wereldwijd, blijkt dat bijna de helft van de mensen die ‘s avonds tv-kijken (48%), er tegelijkertijd ook andere digitale activiteiten op na houdt. Ze gebruiken social media, checken hun e-mail en shoppen online.
 
Het onderzoek laat zien dat we ongeveer vier digitale devices bezitten. In combinatie met de vraag naar tv en video content on-the-go, voedt dit de toename van multi-screening of ‘screen-tracking’- het gebruik van meerdere digital devices op hetzelfde moment.
 
Onze behoefte aan live en mobiele content is toegenomen tijdens de het WK de afgelopen weken. Kijkers zoeken wereldwijd toegang tot dit internationale sportevent via multiple devices thuis en onderweg, terwijl ze tegelijkertijd deelnemen aan verschillende conversaties op social media platforms.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch