Bestedingen tv-reclame stijgen verder
27-08-2014 (07:53) - Media
De netto bestedingen voor tv-reclame zijn in de eerste helft van 2014 uitgekomen op 476 miljoen euro, een stijging van 6,7% ten opzichte van de eerste helft van 2013.
Zowel de spot als de non-spot bestedingen groeiden mede als gevolg van de herstellende economie. De kijktijd is in de eerste helft van 2014 toegenomen naar 204 minuten. Dat blijkt uit het halfjaarrapport 2014 dat SPOT vandaag publiceert.
Mede als gevolg van het economische herstel zet de positieve trend, die in de tweede helft van 2013 is ingezet, onverminderd door. De spot bestedingen groeiden met 6,7% tot 422 miljoen. De non-spot bestedingen groeiden nog sterker met 7,5% tot 54 miljoen.
In navolging op een sterke groei van 40% in 2013 lijkt 2014 het jaar te worden waarin online video advertising haar definitieve doorbraak kent. Over de eerste helft van 2014 rapporteren de SPOT zenders een netto omzet van € 10 miljoen voor online video. Dit is een groei van maar liefst 66%.
SPOT