Bloggen steeds lucratiever

24-11-2014 (07:48) - Media

Het Nederlandse bedrijfsleven schat de invloed van bloggers eindelijk op waarde. Blog PR, of ‘blogger relaties’, neemt momenteel een vlucht in ons land. 
 
Meer dan 90% van de bloggers geeft in de IPREX Blogbarometer 2014 aan met regelmaat en met uiteenlopende informatie actief te worden benaderd door bedrijven. In bijna de helft van de gevallen zelfs meerdere keren per week. In een kleine 20% van de gevallen gaat het om persberichten en evenementuitnodigingen. 
 
Ook laten bloggers zich vaker betalen voor hun aanwezigheid en ‘posts’. Populaire bloggers vooral in mode en ‘food’  ontvangen al snel 250 tot 350 euro om aanwezig te zijn op een persevenement en voor een posting op hun blog.
 
De IPREX Blogbarometer vindt zijn oorsprong in Finland (2008). Sinds 2014 wordt de studie uitgevoerd in tien Europese landen. In Nederland zijn Creative Venue PR en dochterbedrijf Socialite Online PR, beide als lid van het wereldwijde IPREX PR netwerk, verantwoordelijk voor het in kaart brengen van het Nederlandse bloggersscene.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch