Dekker laakt creatieve armoede NPO

14-10-2014 (07:39) - Media

Staatssecretaris Dekker (Media) wil dat de NPO zich alleen richt op informatie, educatie en cultuur en afscheid neemt van amusement als Bananasplit en Ranking the Stars, vertelt hij aan NU.nl. 
 
Het hoort niet bij de Publieke Omroep, vindt hij. ‘Bij sommige programma’s heb ik zelfs na een uur nadenken werkelijk geen flauw idee waarom er belastinggeld heen gaat. Bananasplit, Ranking the Stars. En eerder De Slechtste Chauffeur van Nederland.’
 
Volgens Dekker is Hilversum zijn creativiteit verloren. 'Zo heb ik mij mateloos geërgerd aan de Graham Norton Show die was aangekocht door Comedy Central. Een show die bij iedereen in het kabelpakket zit, maar die ook door de publieke omroep werd gekocht. Dat is zonde van het belastinggeld.'
 
Dekker heeft gisteren zijn plan bekendgemaakt om het budget van de Publieke Omroep voortaan voor de helft aan tv-producenten toe te wijzen. Zo moet een meer creatieve invulling van NPO 1, 2 en 3 ontstaan.
 

 


NU.nl/Mediacourant

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch