Digitale radioluisteraar is een sociaal mediadier

23-12-2014 (07:37) - Media

De digitale radioluisteraar is jong, hoger opgeleid, een sociaal mediadier en een lichte tv-kijker, zo blijkt uit het GfK-onderzoek Trends in Digitale Media.
 
Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat in het digitale luistergedrag in 2014 niet veel is veranderd. Ondanks meer connected devices en nieuwe toepassingen van audio blijft radio onverminderd populair, meldt RAB.
 
Opvallend is de gelijke verdeling van de desktop, laptop, smartphone en settop box; ongeveer een op de vijf digitale Nederlanders luistert wel eens naar de radio via deze apparaten. Tablet gebruik lijkt te stabiliseren rond de 10% en de streaming audiospelers zitten nog in de groeifase met nu 13%.
 
Ook in luistertijd zien we overeenkomsten in apparaten. Via de computer (desktop en laptop) wordt gemiddeld 93 minuten per week naar de radio geluisterd. De luistertijd per week van de settop box (53 minuten) en streaming audiospelers (45 minuten) is samen 98 minuten per week. 
 

 


RAB/GfK

Bureaus

Marketing

Economisch