DROPSTUFF en NGage Media starten samenwerking

05-02-2015 (07:55) - Media

Ngage Media gaat een samenwerking aan met het culturele mediaplatform DROPSTUFF.nl. Ngage Media, uitgever en mediaexploitant binnen ‘Digital Out of Home media’ is onder meer bekend van haar grote schermen op publieke pleinen, op NS stations en winkelcentra.
 
De locaties waar de schermen hangen worden wekelijks bezocht door 10 miljoen mensen: daarvan zien 1,3 miljoen mensen per week ook werkelijk wat er op de schermen getoond wordt. De samenwerking moet gaan zorgen voor een interessante mix van commerciële uitingen van de grootste merken van
Nederland in combinatie met filmfragmenten, video’s en animaties die gerealiseerd worden door DROPSTUFF.nl  in samenwerking met individuele kunstenaars en ontwerpers, musea en culturele instellingen en via educatieve (media)projecten.
 
DROPSTUFF.nl heeft een culturele doelstelling om kunst en cultuur te tonen aan een breed publiek in de publieke ruimte en bouwt sinds 2007 aan een ‘Museum zonder Muren’ en presenteert het werk van professionele beeldmakers, op locaties in de openbare ruimte, veelvuldig gebruikmakend van grote schermen. Initiatiefnemer en artistiek directeur van DROPSTUFF.nl, René van Engelenburg: ‘De tijdgeest vraagt voortdurend om vernieuwende benaderingen waarbij een breder publiek betrokken wordt. Digitale technieken bieden ook de kansen en mogelijkheden om dit te realiseren; niet alleen op internet maar juist op straat, buíten de muren van galeries en musea. Die stimulering van publieksbereik en publieksparticipatie is de laatste jaren alleen maar belangrijker geworden in de cultuurwereld. En in de samenwerking met Ngage Media zoeken we ook expliciet de verbinding met een marktpartij die staat voor kwaliteit.’
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch