Endemol strikt Nederlandse YouTube-sterren

19-02-2015 (07:35) - Media

Endemol introduceert een online realityserie met en over de Nederlandse YouTube-sterren de Cinemates. Het kanaal World of Cinemates is een initiatief van de nieuwe Nederlandse tak van het wereldwijde merk Endemol Beyond, waarmee de producent zich toelegt op online video. 
 
De introductie in de Nederlandse markt volgt op de mondiale lancering van Endemol Beyond in november 2013, die werd ondersteund met een initiële investering, oplopend tot 30 miljoen euro. Sindsdien is Endemol Beyond uitgegroeid tot een internationaal Premium Channel Network (PCN) van ruim 400 digitale videokanalen, met circa 27 miljoen abonnees en maandelijks meer dan 400 miljoen views. 
 
Daarbij wordt al samengewerkt met toonaangevende creatieve en zakelijke partners, zoals Pitbull, Michelle Phan, MattyBVlogs, San Pellegrino, Hyundai en Coca Cola. Het netwerk omvat zowel originele web based videocontent als bestaande titels, waaronder Wipeout, Mr. Bean en Fear Factor.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch