Europa loopt voor op mobile traffic

30-04-2015 (00:00) - Media

Adobe heeft de Digital Index EMEA Best of The Best Benchmark gepresenteerd. Het onderzoek, dat een vergelijking maakt tussen bedrijven in vijf Europese markten (VK, Duitsland, Frankrijk, Scandinavië en Benelux), kijkt naar criteria zoals smartphone en tablet browsen, bezoekerspercentages, consumptietijden en conversies om de prestaties onderling te vergelijken. 
 
Vergeleken met de VS blijkt de groei van smartphone browsen in Europa veel sterker. Het Verenigd Koninkrijk was de duidelijke winnaar met bijna een derde (31%) van de websitebezoeken via smartphones, een sterke year-on-year (YoY) groei van +8,4%. 
 
Scandinavië presteerde ook goed, voor de gemiddelde webpagina komt een kwart (25%) van de bezoeken via smartphones, een YoY groei van +8,7%. Het enige land in Europa dat een vergelijkbare score behaalde als de VS (+5,9%) was Frankrijk met een groeipercentage van +5,6%.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch