FD vernieuwt zaterdagkrant

11-04-2014 (08:14) - Media

Het Financieele Dagblad vernieuwt en verrijkt de zaterdagkrant. Met ingang van 19 april krijgt de lezer meer inhoud en de vormgeving krijgt een make-over.
 
‘De betekenis van Het FD in het weekend neemt toe’, zegt FD-hoofdredacteur Jan Bonjer. ‘Steeds meer digitale abonnees zien de weekendkrant als reflectief ankerpunt. Door de week vindt de lezer nieuws en duiding in de krant, e-paper en op FD.nl. In het weekend is er reflectie en bezinning.’
 
Het Personal Finance-katern wordt opgefrist en het derde katern ‘Uitzicht’ wordt gerestyled tot ‘Outlook’, zodat het thematisch en inhoudelijk aansluit bij het management magazine FD Outlook.
 
FD Weekend krijgt de uitstraling van een nieuwsmagazine. De zaterdagkrant onderscheidt zich daarmee van de doordeweekse krant, die in het eerste jaar van het bestaan op Berlinerformaat zorgvuldig is doorontwikkeld. 

Het FD was afgelopen jaar het enige landelijke dagblad dat vier kwartalen op rij zowel in print als digitaal een oplagestijging wist te realiseren. 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch