Gezamenlijk NPO-merk per augustus een feit

15-07-2014 (07:44) - Media

Er is al enige tijd het nodige om te doen geweest, maar vanaf 19 augustus wordt op radio, televisie en online één gezamenlijk NPO-merk gebruikt, dat staat voor alle platformen van de Nederlandse Publieke Omroep. 
 
De namen van de televisienetten Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, Zapp en Zappelin veranderen vanaf die datum definitief in NPO 1, NPO 2, NPO 3, NPO Zapp en NPO Zappelin. Dat geldt ook voor de radiozenders, die net als televisienetten de toevoeging NPO krijgen: NPO Radio 1, NPO Radio 2, NPO 3FM, NPO Radio 4, NPO Radio 5, NPO Radio 6. 
 
Vorig jaar werden de gezamenlijke internetportal npo.nl en de NPO apps voor tablets, smartphones en smart-tv gelanceerd. De acht digitale themakanalen (zoals NPO Doc, NPO Politiek, NPO Nieuws) zijn eerder dit jaar gewijzigd van naam. Uitzending Gemist is per 1 juli verhuisd naar npo.nl en NPO Plus (het betaalde on-demand-platform van de publieke omroep binnen NLziet) is onlangs geïntroduceerd. 
 
De individuele omroepen blijven in de nieuwe opzet echter ook zichtbaar met hun eigen logo’s als afzenders van de programma’s. Het lijkt op een soort compromis dat wel eens verwarrend zou kunnen werken.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch