Indoor & digital: dit zijn de beste 4
10-03-2014 (08:17) - Media
Clear Channel Hillenaar (1), Brouwer & Partners (2), NGage Media (3) en Schiphol Media (3) zijn volgens de respondenten van #fonkoverbuitenreclame de beste exploitanten op het gebied van indoor & digital. Ngage Media en Schiphol Media eindigden in het eerste buitenreclame onderzoek van Fonk ex aequo op de derde plaats. Brouwer & Partners bleef dit duo op een tweede positie nipt voor.
Clear Channel Hillenaar ging in de discipline indoor & digital met de nummer één positive aan de haal. Marjolein Bolk, marketing director bij Clear Channel Hillenaar in een reactie: ‘Door het plaatsen van NFC/QR-tags op onze abri’s en onze indoormedia, creëren wij als eerste media-exploitant in Nederland een mobiel OOH-platform dat statische postercampagnes een extra dimensie geeft.’
Brouwer & Partners realiseerde overall een sterke tweede positie in de discipline indoor & digital. Het bedrijf is recent een samenwerking met Clear Channel Hillenaar aangegaan voor buitenreclame. Alex Ermers: ‘We hebben een overeenkomst gesloten om voor hen de lokale, permanente verhuur van abri en quattro board-vlakken te verzorgen.’
Schiphol media deelt de derde overall positie voor wat betreft indoor & digital met NGage Media. Jan-Pieter Komen, Marketing & Development Manager over de rol van Schiphol Media: ‘We komen vaak met ideeën en doen ons uiterste best om een bijzondere campagne te realiseren op Schiphol. Sommige ideeën zijn grote uitdagingen en vragen heel veel organisatie. Zoals de drive-in movie afgelopen september. Daarnaast zien we steeds meer promoties waar een retail-component in zit.’
NGage Media zit ook niet stil, aldus directeur Xavier Tilman. Ngage Media heeft de afgelopen maand een nieuw groot digitaal scherm geplaatst op de Arena Boulevard. Tilman: ‘En we zijn een samenwerking aangegaan met RTV Utrecht en Qbuzz voor kwalitatieve invulling van de schermen in de bussen van Qbuzz in Utrecht centrum.’
Meer over #fonkoverbuitenreclame in Fonk Magazine 125 (verschijnt 21 maart).