Instant messaging wint snel terrein

30-09-2014 (07:46) - Media

Instant messaging is booming. Hoewel Nederlanders gemiddeld nog net vaker gebruik maken van social networking (55% dagelijks, 74% wekelijks) maakt instant messaging een snellere groei door. 
 
Op dit moment maakt in Nederland 49% van de mensen dagelijks gebruik van deze service, 65% wekelijks. In Nederland hebben we het dan natuurlijk met name over WhatsApp. Jongeren verkiezen WhatsApp nu al boven Facebook. Niet alleen qua gebruik, maar ook qua voorkeur. Dit blijkt uit Connected life, een wereldwijde TNS-studie naar het veranderende digitale medialandschap.
 
Marketeers hebben er een zorg bij. Hun eerste zorg was hoe je jongeren kunt bereiken buiten de geijkte e-mail marketing waar 40-plussers nog steeds zo gevoelig voor zijn. In de sociale netwerken terecht komen was de oplossing. 
 
De vraag is nú echter ook hoe je als merk relevant kunt worden binnen instant messaging. Er zijn nog weinig merken die hierop iets verzonnen hebben, en het in Nederland populaire WhatsApp staat ook nog weinig toe. Creativiteit is geboden.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch