Liever geen ‘creatief’ in het LinkedIn-profiel

22-01-2015 (07:30) - Media

Wie aan de slag met gaat zijn professionele profiel, moet clichés vermijden. Met de woorden ‘creatief’, ‘gedreven’ en ‘gespecialiseerd’ val je niet meer op bij recruiters en hr-professionals. 
 
Dat blijkt uit LinkedIn’s wereldwijde data-analyse van de profielen van haar ruim 300 miljoen leden, die nu voor de vijfde keer op rij is uitgevoerd.  
 
Naast creatief, gedreven en gespecialiseerd vinden Nederlanders zichzelf op professioneel gebied ook ‘verantwoordelijk’ en een ‘expert‘. Daarbij zijn we vaak ‘enthousiast’ en ‘analytisch’, eigenschappen die in de rest van de wereld minder vaak voorkomen. De hele top 10 ziet er zo uit:
 
Creatief
Gedreven
Gespecialiseerd
Verantwoordelijk
Expert
Gepassioneerd
Gemotiveerd
Strategisch
Enthousiast
Analytisch
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch