Media-uitgaven 5 grootste EU-landen in lift

14-01-2015 (07:31) - Media

De komende jaren zal de markt voor media-uitgaven in de ‘EU5’ fors groeien, tot een waarde van 46 miljard euro in 2017; een stijging van 14 miljard ten opzichte van afgelopen jaar. 
 
Tegen die tijd vertegenwoordigt het online kanaal meer dan een kwart van de uitgaven in het medialandschap. Voor traditionele mediabedrijven wordt het belang om te digitaliseren nog maar eens onderstreept. 
 
Management adviesbureau Arthur D. Little heeft onlangs zijn ‘EU5 Media Flow of Funds 2014 – Digitization: DO or DIE!’-rapport uitgebracht, waarvoor het de Media & Entertainment markt van in Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en de UK (‘EU5’) in kaart brengt voor de periode 2007-2017. 
 

De groei zal gegenereerd worden door consumenten en de reclamebranche, aangezien de adviseurs ervan uitgaan dat de uitgaven van publieke instellingen nagenoeg gelijk zullen blijven door de druk op kostenvermindering.  


Bureaus

Marketing

Economisch