Mediabestedingen Specsavers het hoogst

07-11-2014 (07:49) - Media

De prijzenoorlog binnen de optiekbranche heeft geleid tot fors hogere investeringen in media. Specsavers schroefde het budget in de laatste twaalf maanden op met 80% tot ruim 19 miljoen euro. 
 
Pearl besteedde in dezelfde periode met 14,5 miljoen anderhalf keer zo veel als een jaar eerder. De totale bruto mediabestedingen van de opticiens stegen in de periode november 2013 tot oktober 2014 met 37% tot bijna 52 miljoen. Dit blijkt uit cijfers van Nielsen. 
 
De toegenomen bruto mediabestedingen zijn het gevolg van de prijzenoorlog die woedt tussen optiekketens. In hun campagnes proberen ze consumenten te verleiden met verschillende varianten op leeftijdskorting, korting op merkmonturen of door directe prijsvergelijkingen tussen opticiens onderling.
 
Naast Specsavers en Pearl besteedde ook Hans Anders meer. De mediabestedingen namen toe met 34% tot bijna 8 miljoen. Ook EyeWish besteedde in de periode november 2013 tot oktober 2014 bijna 8 miljoen, maar dat was slechts 6% meer dan een jaar eerder. Eyelove completeerde de top 5 adverteerders binnen de optiekbranche. De online brillenwinkel gaf ruim 1,4 miljoen uit aan media.
 

 


Nielsen

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch