Mindshare: ‘Nederlander bankiert volop online’

23-04-2014 (08:11) - Media

Hoe ziet het online mediagedrag van Nederlanders er uit en in hoeverre loopt Nederland voorop ten opzichte van Europa en de rest van de wereld? Minshare heeft dat middels het internationale onderzoek Mindreader in 44 landen willen uitpluizen
 
Wie denkt dat Nederlanders terughoudend zijn in het online regelen van hun bankzaken heeft het mis: 70% van de Nederlanders doet minstens één keer per week haar bankzaken online. Hiermee steekt Nederland met kop en schouders uit boven het wereldwijde gemiddelde van 56%. 
 
Favoriete locatie om de financiën te regelen is voor de Nederlanders toch wel thuis, terwijl een kwart van de Europeanen ook op het werk regelmatig online privé rekeningen betaalt. In Nederland zien we dat ook wel onder jongeren. 21% van de 18-24 jarigen regelt zelfs zijn bankzaken onderweg.
 
Toch lopen we in Nederland niet met alles zo voorop wat betreft ons online gedrag. We staan er als Nederlanders toch om bekend dat we direct zijn en graag onze ongezouten meting geven over alles en iedereen, maar dat blijken we online toch onder gemiddeld te doen. Het posten van recensies of het leveren van commentaar op het web doet slechts 19% van de Nederlanders wekelijks vs een kwart van de Europeanen. 
 
Niet-Europeanen hebben de smaak helemaal te pakken, bijna de helft post wekelijks een review of comment. Dit hangt waarschijnlijk samen met het hogere gebruik van social media buiten Europa. Bijna 80% van de niet-Europeanen bevindt zich wekelijks op social media versus twee derde van de Nederlanders en Europeanen.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch