Nederlands Online Bereik Onderzoek krijgt vorm

07-05-2015 (07:28) - Media

De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) hebben gezamenlijk hun handtekening gezet onder het contract voor het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).
 
NOBO, dat wordt uitgevoerd door TNS-Nipo en Kantar Media, betekent de nieuwe standaard voor het digitale bereiksonderzoek in Nederland. NOBO betreft een unieke samenwerking in de markt omdat alle grote mediabedrijven, PMA en BVA participeren.
 
De samenwerking tussen VINEX en SKO levert de mediabranche en beide partijen grote voordelen op. Binnen NOBO wordt het voor het eerst mogelijk om het internetgedrag van personen op alle platformen, cross-device en op detailniveau te meten en te rapporteren. De samenwerking leidt tot een groter, kwalitatief hoogwaardig panel van 5.000 panelleden. 
 
Door de uitbreiding van het panel kan alle relevante online video content en online commercials nog beter worden gemeten. SKO moet zo in staat zijn om eind 2015 het ‘VideoTotaal’ aan de markt te leveren. Dat betreft een nieuwe standaard waarin het totale kijkgedrag, online en offline, wordt geïntegreerd.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch