Netflix-abonnees bijna verdubbeld

19-08-2014 (07:40) - Media

In het tweede kwartaal van dit jaar had 7 procent van de Nederlanders toegang tot een betaald abonnement op Netflix, in vergelijking met 4 procent in het vierde kwartaal van 2013. 
 
Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper onder zijn Consumer Panel. Het toegenomen gebruik van de VoD-dienst valt samen met de gestegen naamsbekendheid. In Q2 2013 gaf 71 procent van de Nederlanders aan Netflix te kennen, tegenover 86 procent in Q2 2014.
 

Het gebruik van Pathé Thuis is gelijk gebleven: 3 procent van de Nederlanders geeft aan wel eens een film via deze streamingdienst te huren. In het tweede kwartaal van dit jaar had 1 procent een betaalabonnement op de onbeperkte streamingdienst Videoland Unlimited, terwijl 2 procent aangaf wel eens voor een losse film of serie via Videoland te betalen. 


Telecompaper Consumer Panel

Bureaus

Marketing

Economisch