Nielsen verovert Oost-Europa

30-07-2014 (07:45) - Media

Oost-Europese tv-kijkers worden een steeds interessantere markt voor onderzoekbureaus. Nielsen heeft een aandeel van 51% verworven in de Mediaresearch Group. Hiermee breidt het bedrijf haar positie in Oost-Europa verder uit met Tsjechië en Bulgarije.
 
In Europa is Nielsen actief op het gebied van kijkonderzoek voor televisie, het meten van digitale media en in het bijzonder het meten van advertentiebereik en –effect. Ze heeft daarmee een leidende positie binnen de media-industrie in belangrijke markten als België, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland, Ierland, Noorwegen en Turkije.
 
Nielsen en Mediaresearch zullen de huidige oplossingen die Mediaresearch gebruikt voor het meten van media, blijven gebruiken om de continuïteit van de geleverde services aan televisiestations te garanderen. Tegelijkertijd krijgen klanten ook toegang tot de wereldwijd gebruikte producten en diensten van Nielsen. 
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch