Nieuwe joint venture Endemol Shine Group gelanceerd

18-12-2014 (00:00) - Media

Apollo en 21st Century Fox lanceren met ingang van 1 januari 2015 de nieuwe joint venture ‘Endemol Shine Group’, die bestaat uit de mediabedrijven Endemol, Shine en CORE Media. De fusie is formeel bekrachtigd en goedgekeurd door marktautoriteiten. Het hoofdkwartier van ‘Endemol Shine Group’ wordt gevestigd in Amsterdam.
 
Als gevolg van de joint venture ontstaat een mondiale entertainmentgroep met een omvangrijk portfolio van internationale hits, als Masterchef, American Idol, Big Brother, Broadchurch, The Money Drop, Peaky Blinders, Grantchester, Deal or No Deal, Wipeout, The Biggest Loser, Black Mirror, Mr. Bean, So You Think You Can Dance, One Born Every Minute, The Fall en Man vs. Food.

Het fusiebedrijf zal worden geleid door CEO Sophie Turner Laing en Endemol’s Tim Hincks in de rol van President. Daarnaast is er een aantal nieuwe benoemingen aangekondigd, waaronder Endemol’s Edwin van Es en Boudewijn Beusmans, respectievelijk als CFO en Group Commercial Officer. Shine’s Gary Carter en Endemol’s Martha Brass worden verantwoordelijk voor de International Operations van de nieuwe onderneming.
 
‘Endemol Shine Group’ zal actief zijn in meer dan dertig markten wereldwijd, met een hoogwaardig portfolio van meer dan zeshonderd formats in uiteenlopende genres, alsmede producties en projecten op het gebied van digital, gaming en distributie. In de landen en territoria waar zowel Endemol als Shine met een lokale werkmaatschappij is gevestigd, zal het fusiebedrijf op zoek gaan naar de beste manier om die activiteiten samen te brengen. Voor de Franse en Duits markt is dit proces reeds afgerond. De internationale sales- en distributie van Shine International en Endemol Worldwide Distribution worden ondergebracht in één structuur en organisatie.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch