Nieuwe structuur Groep Publiekstijdschriften

16-12-2014 (00:00) - Media

De ledenvergadering van de branchevereniging van tijdschriftuitgevers, Groep Publiekstijdschriften (GPT), heeft ingestemd met een herijking van de huidige koers van de vereniging.

Om de aansluiting te houden bij de ontwikkelingen in de markt en de behoeften van de leden, zal GPT zich de komende jaren gaan ontwikkelen tot een flexibel ingerichte vereniging met een bredere focus, gericht op magazine media.

Inhoudelijk zal de vereniging zich meer richten op de digitale ontwikkelingen en vanuit een stevige kennispositie de collectieve belangenbehartiging krachtig vorm gaan geven. De focus moet leiden tot een herkenbare koers van GPT, met inzet op juist die thema’s en activiteiten die intern en extern de meest toegevoegde waarden leveren voor de leden.

Voorzitter Luc van Os: ‘GPT heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een sterke vereniging met een belangrijk netwerk. Onze missie is thans om de aangesloten ledenbedrijven te ondersteunen bij de slag die zij maken om hun magazine merken te transformeren naar multimediale merken.’

Bij de nieuwe koers past ook een professionalisering van de verenigingsstructuur. De leden hebben gekozen voor een nieuw (kleiner) bestuur, bestaande uit vijf personen:
Luc van Os (voorzitter/Hearst Magazines Netherlands), Henk Scheenstra (vice-voorzitter/Sanoma), Erik Blok (penningmeester/G+J Media), Barent Momma (Bindinc.) en Leo Schaap (Veen Media). Huidig algemeen secretaris Harriët Schrier is benoemd tot directeur.

Er is een strategisch beleidsplan 2015-2017 opgesteld waarin kernachtig wordt beschreven waar GPT zich de komende periode op gaat richten. Belangenbehartiging en brede kennisuitwisseling staan hierin centraal. Op deze manier wil GPT alle leden blijven binden, servicen en inspireren.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch