NPO 3 content met stijgend marktaandeel

20-03-2015 (07:20) - Media

NPO 3 richt zich sinds januari met een nieuwe programmering en vaste avonden vooral op jongeren tussen 20 en 34 jaar. En dat betaalt zich volgens de zender uit.
 
Het marktaandeel van de zender steeg van 5,5 naar 6,2 procent in de periode 1 januari tot en met 8 maart. Dat is een relatieve stijging van 15 procent in het marktaandeel onder jongeren die tv kijken. Vooral de nieuwe maandag- en dinsdagavond zijn populair, maar de kijker weet ook de Nederlandse filmavond op zaterdag goed te vinden.
 
Favoriet was Mindf*ck (AVROTROS) op maandagavond. De trucs van illusionist Victor Mids werden door gemiddeld 831.000 kijkers gevolgd. Mindf*ck is daarmee het best bekeken programma van NPO 3 in de eerste maanden van 2015. Dat jongeren graag experimenteren blijkt wel uit de onverminderde populariteit van Proefkonijnen (BNN) (gem. 650.000 kijkers) en Streetlab (KRO) (550.000 kijkers de laatste aflevering).
 

 


NPO

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch