Omroepen verbolgen over plannen NPO

13-03-2013 (08:13) - Media

Forse kritiek in de mediawereld op de plannen van de NPO. De programma's zullen straks te vinden zijn onder de naam NPO. Nu hebben de tv-netten, radiozenders en websites nog een eigen naam. 
 
Met één sterke naam op radio, tv en internet wil de NPO online beter tegenwicht kunnen bieden aan internationale mediamerken als Youtube, Google en Apple. ‘Die slag dreigen we nu te verliezen’, aldus Henk Hagoort, bestuursvoorzitter van de NPO.
 
Jan Slagter, baas van omroep MAX, vindt het niet handig dat de Publieke Omroep (NPO) de namen van Nederland 1, 2 en 3 gaat veranderen in NPO 1, 2 en 3. ‘We hebben sterke merken als Nederland 1 en Radio 1. Dat we dat nu gaan veranderen, omdat wordt gedacht dat de mensen niet weten dat Nederland 1 van de Nederlandse Publieke Omroep is, vind ik een diskwalificatie van de kijker’, zegt hij.
 

De VPRO zal blijven vasthouden aan de zendernamen Nederland 1, 2 en 3. Dat de merken worden gewijzigd in NPO 1, 2 en 3, zullen de lezers van haar omroepblad dus niet merken. 


NU.nl/Mediacourant

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch