Ook Telfort komt met media-onderzoek

26-09-2014 (07:55) - Media

Het lijkt of er tegenwoordig dagelijks een media-onderzoek wordt gepubliceerd. Van Nielsen tot Ster en van SPOT tot TNS. Gisteren kwam Telfort met enkele resultaten naar buiten.
 
Zo nemen we massaal tv-programma’s op of kijken ze online terug via uitzending gemist, blijkt uit het onderzoek onder meer dan 1.300 respondenten. We zijn te druk met vrienden en familie of met werk waardoor we ons favoriete tv-programma missen. 
 
Ouders missen hun favoriete televisieprogramma doordat ze te druk met het gezin zijn (32%) en nemen programma’s daarom op. Studenten pakken het anders aan en kijken massaal online het tv-programma terug (52%). De televisie wint het nog altijd van alle andere soorten media. Ouders en grootouders kijken als alternatief het liefst tv-programma’s via de tablet (65%) terwijl de student en de yup vaker via de laptop kijkt (83%).
 
Programma’s als RTL Late Night kijken we vooral om mee te kunnen praten met vrienden en of collega’s (6.3%). ‘Boer Zoekt Vrouw’ is met name populair onder moeders, yuppen en studenten. Studio Sport is traditioneel populair onder vaders en grootouders. Op de vraag ‘welk televisieprogramma wil je graag weer terug op de televisie’ antwoordt 37% ‘De Lama’s, gevolgd door ’Gooische Vrouwen’ (25,3%) en ‘10 voor Taal’ (23,7%%).
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch