Roto Smeets luidt noodklok over printmedia

24-08-2014 (15:41) - Media

De Roto Smeets Group meldt in haar halfjaarbericht een ongekende daling in de markt van bedrijven waar de groep zich op richt. In de tijdschriftenmarkt is het volume sterk afgenomen, waarbij het merendeel met 10 tot 20 procent daalde. 
 
‘Van de grootste Nederlandse tijdschriften zijn er maar enkele die qua oplage gelijk zijn gebleven of gestegen’, aldus Roto Smeets. De opbrengsten zijn over het eerste half jaar gedaald naar 120,9 miljoen euro. Een jaar geleden was dat nog 133 miljoen euro. 
 

De bedrijfstak is ongezond, stelt topman Joost de Haas. Er is sprake van structurele overcapaciteit. Verder is schaalvergroting nodig. ‘Dat kan maar op twee manieren: door faillissementen of door samenwerking. Iedereen is gebaat bij een beheerste en gecontroleerde capaciteitsreductie.’ 


Villamedia

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch