RTL sluit deal met YouTube-fenomeen

01-12-2014 (07:41) - Media

YouTube-fenomeen Mertabi en het multichannel netwerk van RTL (RTL MCN) sluiten tweejarig contract af. De sketches van Mertabi zijn razend populier onder de doelgroep 18-35 jaar en zijn ondertussen meer dan 22 miljoen keer bekeken. 
 
Mertabi heeft over de laatste drie jaar ruim 500.000 trouwe volgers verzameld op verschillende kanalen, zoals YouTube en Facebook. Zijn meest populaire filmpjes behalen ruim 1 miljoen views. Mertabi verwierf zijn online sterrenstatus met name door zijn populaire serie ‘Marokkaan Geeft Rijles’, waarin hij als rijinstructeur Mo de vooroordelen over Marokkanen op de hak neemt.
 
RTL en Mertabi gaan samenwerken om de exploitatie van Mertabi’s YouTube-kanaal te verbeteren en om zijn fanbase nog verder te laten groeien. Bovendien stelt RTL MCN de productiefaciliteiten en expertise van RTL beschikbaar en zet RTL zijn kanalen in voor de promotie van Mertabi’s content.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch