RTL Z neemt Bright over

22-04-2015 (07:22) - Media

RTL Z heeft overeenstemming bereikt met Veen Media over de overname van Bright, het Nederlandse mediamerk over technologie, innovatie en lifestyle. 
 
Met deze strategische overname speelt RTL Z in op de groeiende nieuwsgierigheid naar ontwikkelingen zoals de robotisering van de samenleving, zelfrijdende auto’s, de laatste gadgets en de opkomst van wearables. 
 
Tech is een belangrijk nieuw domein voor ‘het nieuwe RTL Z’ dat op 7 september wordt gelanceerd. RTL Z is vanaf die datum ook in de avond op televisie te zien. De acquisitie van Bright zorgt ervoor dat ‘the best of tech’ steeds binnen handbereik is bij het nieuwe RTL Z.  Met een wekelijks televisieprogramma in de avond, het event Bright Day en met de vernieuwde site en apps, wordt Bright het tech platform voor iedereen met  interesse in technologie en innovatie.
 
RTL Z techverslaggever Merijn Doggen en ‘Mr. Bright’ Erwin van der Zande laten in het nieuwe ‘Bright TV’ wekelijks de laatste gadgets zien (foto). Daarbij leggen ze trends bloot en vertellen hoe die de wereld gaan veranderen. Online en mobiel brengen als eerste al het nieuws en de laatste ontwikkelingen op techgebied. Het jaarlijkse techfestival Bright Day geeft bezoekers de mogelijkheid  onder andere virtual reality te ervaren, de nieuwste wearables te proberen en kennis te maken met de leukste startups uit Nederland.
 
Belangrijk uitgangspunt bij de overname is dat Bright blijft bestaan in zijn huidige verschijningsvorm. Via nieuwssite Bright.nl en apps voor iOS, Android, Windows Phone en Windows 8 worden maandelijks een kwart miljoen Nederlanders bereikt. Het tweewekelijkse webmagazine ‘Bright Ideas’ biedt daarnaast verdieping over vernieuwing. In de ‘Bright Store’ worden uitsluitend 'editor's choice' producten aangeprezen.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch