Salarissen bij mediabureaus dalen

26-09-2012 (08:24) - Media

Afgelopen maanden heeft Mediaflex, werving & selectiebureau voor media en online marketing professionals, net als vorig jaar onderzoek gedaan naar de salarisschalen van de diverse functies bij verschillende mediabureaus. Opvallend in de salarisbenchmark dit jaar is dat, bij veel van de functies, er een gemiddeld procentuele daling heeft plaats gevonden.
 
Vorig jaar heeft Mediaflex veel positieve reacties gehad over het opstellen van de salarisbenchmark mediabureaus. Dit was een van de redenen om dit jaar het onderzoek te herhalen. Acht mediabureaus hebben dit jaar meegedaan, dat is één mediabureau meer ten opzichte van vorig jaar. Deze mediabureaus hebben Mediaflex inzicht gegeven in het salarisniveau van de verschillende functies binnen hun organisatie.
 

Opvallend is de lichte daling die de salarisbenchmark laat zien ten opzichte van vorig jaar bij bijna alle functies.  Volgens Robert Smit, eigenaar en directeur Mediaflex, kan dit twee redenen hebben. Allereerst noemt hij de economische crisis, de salarissen staan vrijwel stil op het moment. Naast de economische crisis kan de daling ook te maken hebben met de gewijzigde samenstelling van de mediabureaus die dit jaar meededen aan het onderzoek in vergelijking met vorig jaar. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch