Sanoma introduceert mobile full-service

04-12-2014 (07:42) - Media

Met het opzetten van een mobiel full-serviceteam heeft Sanoma het plan opgepakt om mobiele campagnes en innovaties eenvoudiger in te zetten om op die manier een positieve impuls voor de mobiele advertentiemarkt te creëren. 
 
Victor Beerthuis, Head of Mobile sales bij Sanoma: ‘We denken mee over het mobiele campagneconcept. Ook ontwikkelen we de mobiele advertisingstrategie, zorgen voor doorvertaling van de campagne naar mobiel of helpen met de optimalisatie, verzorgen de hosting en de inkoop van de media. Door die samenwerking komen we tot een veel effectievere campagne. Door ook nog eens de mogelijkheid te bieden de campagne te onderzoeken op effectiviteit, kijken we meteen verder dan alleen de lopende campagne en kunnen we de learnings meenemen in het vervolgtraject.’ 
 
Omdat er in het buitenland - denk aan Scandinavië maar ook Azië en de UK - veel gebeurt op mobiel, haalt Sanoma daar vaak de inspiratie en kennis vandaan als het gaat om mobiele campagnes. Voor de ontwikkeling van nieuwe interactieve formaten is er een samenwerking aangegaan met een Scandinavische partij die zich al heeft bewezen. 
 
Beerthuis: ‘Mobiel is een heel specifiek medium en biedt door de touchscreen ervaring heel veel interactiemogelijkheden. We proberen daarover zoveel mogelijk kennis te vergaren, zo hebben we ook heel intensief contact met onze collega’s in Finland, waar de markt zeker overeenkomsten vertoont met de Nederlandse.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch