Slechts bijrol SBS en RTL door WK

08-07-2014 (07:47) - Media

Het WK Voetbal legt de NPO zoals we inmiddels weten geen windeieren. De ‘Publieken’ behaalden in juni over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 42,6%.
 
De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 19,0% en de SBS zenders 11,7%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 48,7%, de zenders van RTL Nederland 21,6% en de SBS zenders 14,1%. 
 
In juni bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag  195 minuten. In juni 2013 was dit 175 minuten. Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 3,7% van de totale kijkdichtheid in de maand juni.
 

 


SKO

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch