Social media gebruik stagneert

17-12-2014 (00:00) - Media

Het social media gebruik van consumenten is in de periode van 2012 tot en met 2014 gestagneerd. Facebook blijft het meest gebruikte platform (71% gebruikt dit wekelijks). Dat blijkt uit #SMING14, het onderzoek naar de impact van Social Media dat in opdracht van ING voor de derde jaar werd uitgevoerd.

Het gebruik van online nieuwssites neemt af, maar dit blijft wel de meest gebruikte online nieuwsbron. Veel smartphone- en tabletgebruikers maken gebruik van nieuws apps (40% wekelijks). Besloten online nieuwssites (zoals Blendle en De Correspondent) maken een bescheiden opmars (9% wekelijks), maar voor veel consumenten zijn deze sites nog relatief onbekend.

Uit het onderzoek blijkt dat de afzender van nieuws (het nieuwsmerk) belangrijker is voor de geloofwaardigheid van een bericht, dan het feit of het gedrukt of online verschijnt. Tweets worden als minder betrouwbaar en impactvol worden ervaren, door het gebrek aan toelichting bij het bericht.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch