Social media steeds populairder bij adverteerder

01-05-2015 (07:34) - Media

Nederlandse adverteerders zetten steeds vaker social media in. Bijna 95% adverteert op platforms als Facebook of LinkedIn. 
 
Social media advertising laat bovendien een snelle groei zien. Bijna 70% van de marketeers geeft aan in 2015 meer dan vorig jaar te adverteren op social media. Dat blijkt uit onderzoek van MediaScience onder de top-1000 adverteerders, uitgevoerd door Adformatie.
 
Binnen de totale marketingmix nemen social media nog een bescheiden plaats in. Voor het merendeel van de adverteerders (bijna vier op de tien) is dat slechts 10%. Voor bijna een kwart van de adverteerders(23%) beginnen de bestedingen op social media substantiële vormen aan te nemen: zo’n 15% maakt een vijfde van het marketingbudget vrij voor social media en 8,1% zelfs 30%.
 
Adverteerders zijn niet onverdeeld positief over de return on investment van de verschillende social media platforms: alleen Facebook scoort bovengemiddeld (met 3,1 op een vijfpuntschaal), de andere platforms zitten daar nog (ver) onder. Tumblr scoort het minst: 41,7 % van de ondervraagde adverteerders waardeert de ROI als ‘slecht’.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch