‘Tablettijdschrift maakt lezer interactiever’

05-07-2012 (08:50) - Media

Sinds de lancering afgelopen september zijn er via de app tijdschrift.nl zo’n 110.000 tablettijdschriften verkocht. Van Sanoma Media en diverse andere uitgevers. De lezers zijn blij met deze digitale kiosk. En adverteerders kunnen ook blij zijn. De tablet als platform lijkt geen invloed te hebben op de reclame binnen tijdschriften; dit is net zo effectief als reclame in printedities. Dit blijkt uit onderzoek van Sanoma Media en Intomart GfK.
 
De eerste maanden van de digitale tijdschriftenkiosk tijdschrift.nl, waren het vooral de mannenbladen die het best verkochten op tablet, maar inmiddels hebben meer vrouwen de iPad omarmd en verkopen de digitale vrouwenbladen het beste in de kiosk. Ook in het buitenland zijn de digitale tijdschriften populair, zo’n 20 procent van de verkoop via deze app vindt over de grens plaats. Bij typisch Nederlandse bladen als de Libelle is dit percentage nog hoger. 
 

Digitale tijdschriften verkopen het beste op zowel de dag dat ze uitkomen als in het weekend. De consument ervaart verschillende voordelen, waaronder dat sinds kort enkele bladen (Margriet, Autoweek en Nieuwe Revu) eerder digitaal dan fysiek verkrijgbaar zijn. Sanoma Media deed in samenwerking met Intomart GfK onderzoek naar de beleving en het gebruik van digitale tijdschriften in pdf-vorm. Daarnaast is ook gekeken naar de reclame-effectiviteit binnen één-op-één tablettijdschriften. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch