De Mol gaat Chinese reality-markt op

25-09-2014 (08:13) - Media

Talpa gaat samenwerken met Tencent Holdings Limited, een leverancier van uitgebreide internetdiensten in China. Tencent en Talpa gaan samen een reality format ontwikkelen voor Tencent Video, het online video platform van de onderneming. Partijen zullen nauw samenwerken bij de voorbereidingen en de productie van het programma, dat in 2015 van start zal gaan.
 
Talpa heeft grote ervaring met het ontwikkelen van content en het aanpassen daarvan aan lokale omstandigheden. Tencent Video beschikt over een zeer ontwikkeld geïntegreerd cross-media platform en heeft uitgebreide ervaring met de promotie van content. De combinatie van die kwaliteiten, samen met het enorme bereik in China, zorgt ervoor dat het nieuwe programma geheel zal voldoen aan wat de Chinese markt wenst.
 
CEO John de Mol: ‘Door de jaren heen heb ik gemerkt dat, als je beschikt over een goed omschreven basisidee voor een format in dit genre, reality zich als het ware vanzelf ontwikkelt. Daarom ben ik erg blij dat Talpa in de gelegenheid is te kunnen samenwerken met zo’n geweldig bedrijf als Tencent Video voor de ontwikkeling en productie van een compleet Chinese show die een enorm publiek zal weten te vinden’
 
 

  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch