TMG versterkt focus op kernbedrijf

18-12-2014 (00:00) - Media

Uitgeefconcern Telegraaf Media Groep (TMG) gaat “sterker dan ooit” de nadruk leggen op de hoofdmerken De Telegraaf, DFT, Telesport, Metro, Autovisie, Privé, VROUW, de regionale dagbladen - zoals Noordhollands Dagblad en Haarlems Dagblad - en Radio Veronica, Classic FM en Sky Radio. Onderscheidende redactionele inhoud moet dit ‘kernbedrijf’ versterken.

Opvallende afwezigen in dit lijstje zijn onder meer de drukkerijen, GeenStijl, huizen- en autosite Jaap en Speurders, Relatieplanet en puzzelbedrijf Keesing. Voor deze partijen worden opties als samenwerking met derden of zelfs verkoop open gehouden. Vrijwel alle andere digitale initiatieven van de afgelopen jaren, inclusief de acquisities in dat domein, zijn marginaal succesvol of zelfs verliesgevend, schrijft TMG. ‘Ook zijn ze niet complementair aan de core business. De samenvoeging van de titels Metro en Spits heeft tot op heden niet tot verbetering van resultaten geleid. Een groot aantal van de huis-aan-huis bladen is verliesgevend.’ TMG zegt het belang van onderscheidende regionale- en hyperlokale content te onderkennen, ‘maar dan wel aangeboden op een meer innovatieve manier.

(bron: VillaMedia)


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch