Valentijn-berichten doen het goed op social media

16-02-2015 (07:35) - Media

Fijne Valentijnsdag gehad? Fonkonline kijkt nog even terug op de volgens sommigen meest romantische dag van het jaar. 
 
Nederlanders hebben zich massaal op social media gestort voor Valentijnsdag. Deze maand zijn 200.000 Valentijn-berichten geplaatst op Facebook, Twitter, Pinterest en Instagram, waarvan liefst 60.000 in de laatste 3 dagen. Dat blijkt uit onderzoek van social media analysetool Coosto. 
 
Vooral vrouwen laten zich van hun romantische kant zien: zij plaatsen dubbel zoveel Valentijn-berichten op social media dan mannen (42 versus 21 procent van de berichten). Het is te hopen dat verliefde stelletjes elkaar zullen vinden in het juiste cadeau: bij de man is uit eten favoriet (1.100 berichten), terwijl vrouwen juist fantaseren over een weekendje weg (2.500). Slechts een fractie van de mannen geeft aan dit laatste van plan te zijn; of zij houden dit voorlopig goed geheim.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch